fredag 9 juli 2010

Ingen frihet hos moderaterna

Jag blir mycket förvånad när jag läser artikeln på Svd.se.



Jag har alltid haft en bild av att moderaterna är för frihet och då främst min egen frihet som människa att få göra mina egna val.
Visseligen en frihet utifrån vad min plånbok och sjukbild medger. S
Dessutom en frihet till att ha rätt att skada mig själv med droger mm.

Men tänk så fel man kan ha.


I artikeln redovisar man från ett meddelande som moderaterna i Stockholm skickat ut:


”Moderaterna får inte lyssna på tal av Socialdemokraternas partiledare Mona Sahlin eller på någon annan av oppositionsledarnas tal under Almedalsveckan”


”Dokumentet uppges ha gått ut till alla tjänstemän hos Moderaterna i både Stockholms stad och län liksom till de moderata politiska staberna i stadshuset och landstingets hus.”


”I sju punkter ger papperet förhållningsorder om vad tjänstemännen inte får göra under Almedalsveckan. De är till exempel förbjudna att ordna med egen bostad innanför ringmuren”


Tydligen gäller friheten i moderat tappning bara när den passar moderaterna själva. För när det gäller friheten för deras egen personal så är den både inskränkt och censurerad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar